lördag 28 februari 2009

Middagen är serverad... Forts. En helg bland nymfer och intellektuella (4)

Här kommer fortsättningen på berättelsen om nymfer och intellektuella. Läs tidigare inlägg här http://tantraliv.blogspot.com/2009/02/vi-satter-oss-i-ringen-forts-en-helg.html och http://tantraliv.blogspot.com/2009/02/entre-och-presentation-forts-en-helg.html.

Jag satt mellan Birgitta och Sanna. Värmen kändes i deras händer och båda satt med raka rygger och det kändes som jag höll alla i handen, att alla höll mig i handen. Det var Adelie som höll i seansen. Hon talade lugnt och fick oss att slappna av.

.................

Stugan hade 4 sovrum och jag blev visad till mitt. Ett litet rum med en enkel säng, en garderob och ett dockskåp. Det måste vara Sannas dotters rum, tänkte jag och packade upp min väska. Jag satte datorn på laddning och testade om 3G kortet fungerade. Jodå, bra! Jag kollade mina mail snabbt, svarade på ett par och sen bytte jag om till lite ledigare kläder.

När jag kom ut i det stora rummet var bara Minou där och vi hann prata lite, innan Sanna och Birgitta ropade från köket. Middagen var serverad!

Ett stort härligt kök med ett matbord i furu och plats för oss alla. På bordet stod två stora grytor som det ångade från och sallad, bröd och vin. Det är viltgryta berättade Sanna. " -Vi får kött från våra vänner som jagar och det här är mitt favoritrecept på mustiga grytor".

Här någonstans börjar ett avsnitt som egentligen borde dokumenteras med varje ord. Jag har sällan haft en trevligare och mer innehållsrik middagskonversation. Alla deltog och ämnena varierade och fick allt vidare innebörd i takt med att det goda vinet sinade i den röda boxen.

"Alla deltog och ämnena varierade och fick allt vidare innebörd i takt med att det goda vinet sinade i den röda boxen".

Märkligt nog var det ingen som avbröt den andre. Alla lyssnade, mycket skratt och ingen var så där "långrandig" som någon ofta är. Istället växte samtalet med alla de initierade frågor och önskan om "att utveckla" och "vad innebär det" osv.

När ingen längre orkade en enda slev till av den fantastiska viltgrytan och den andra röda boxen var halvtom dukades bordet snabbt av och in kom the, kaffe och chokladtryfflar. Precis som i affärssammanhang blev det här stunden då "ämnet" skulle penetreras. Nu hade vi lärt känna varandra, alla hade bjudit på sig själv (inklusive jag). Det var Adelie som öppnade med "- Så min unge hantverkare, berätta nu för oss varför du åker land och rike runt och lägger dina varma händer på människor?"

"- Så min unge hantverkare, berätta nu för oss varför du åker land och rike runt och lägger dina varma händer på människor?"

Efter skratt, började jag berätta. Alla satt nu tysta och lyssnade intresserat. Jag berättade om hur allt började. Läs http://tantraliv.blogspot.com/2008/08/mndagen-den-25-aug-s-fddes-tantraboy.html. Om vad det är som driver mig, om min fäbless för att ge njutning. Alla lyssnade fortfarande utan att avbryta. När jag började berätta om min "debut" så kom den första frågan och sen kom en knippe till. Det var tydligt att alla läst min blogg utan o innan och jag fick väldigt inititerade frågor. Jag svarade så gott jag kunde och sen sa jag att "Nej, mina kära vänner - nu är frågestunden över för idag. Tack så väldigt mycket för en underbar middag, jag har inte haft en så trevlig middag någonsin tror jag och viltgrytan var fantastisk. Nu måste jag åka hemåt och lämna den här idyllen.

Det blev helt tyst. Sen log jag. Och alla skrattade!

Forts. följer.

0 kommentarer: