söndag 6 december 2009

Bättre än så här blir det inte


Har varit på en längre resa och hunnit med och läsa böcker. Gud vad jag har saknat det! På flyget hann jag med att avsluta en Nesser deckare - "Berättelse om Herr Roos". Inte så spännande faktiskt, men lite tankvärd. Huvudpersonen var starkt präglad av sin far och hans återkommande talesätt (riktat till sin son) var "Bättre än så här blir det inte". Ganska klokt. Man behöver inte hela tiden söka nästa nivå, stressa vidare. Stanna till ibland. Dra in luften, titta ut över landskapet. Känna pulsen i nuet.

Det blev lite av temat på min resa. 3 länder på drygt en vecka. Tycka på "pause" och låta intrycken fästa. Det starka kaffet på cafét som fortfarande hade uteservering. Pulsen på rockklubben i 4 våningar och siluetten av den stora upplysta staden.

Men tillbaka till ämnet. Ämnet för min blogg menar jag. För drygt ett år sedan hade jag ett par underbara dagar på Strand Hotell i Stockholm. http://tantraliv.blogspot.com/2008_08_31_archive.html

Jag hade flera möten och en av dem var Marie. Vi har inte träffats sen dess, men vi har hållt kontakten. Häromdagen kom ett mail som gjorde mig väldigt glad. Varm och glad. Jag svarade och frågade om jag fick publicera hennes mail. Det fick jag.

---

Du är en av orsakerna till att jag börjat växa ur mitt skal - öppna mig för kärlek och njutning och våga tro att njutning är något av en talang hos mig
Jag kan inte säga att det började med vårt möte på hotellet en av de sista dagarna i augusti i fjol - men den kvällen var oerhört viktig.

Nu börjar jag att hitta allt fler människor som precis som jag älskar - utan att dedicera kärleken till en exakt bestämd individ - och vill njuta - med flera.

Mer och mer händer i mitt liv och med mig. Bättre och bättre mår jag - gladare och lyckligare blir jag. Och allt friare.

Ser fram emot den dag då vi träffas igen.

M

Bättre än så här blir det inte!

Varma kramar!

TB

2 kommentarer:

Lionesse sa...

Ser också fram emot när vi träffas igen... Kram

Tantraboy sa...

Det gör jag också, det vet du!