söndag 20 september 2009

Här och nu - hennes text


För ett par minuter sedan fick jag ett mail från henne. Jag får publicera hennes tankar. Det hon skrivit. Jag tror inte att hon är ensam om att känna prestationskrav. Det finns fler därute som (av olika anledningar) söker efter den där känslan. Känslan att bara vara till för sig själv. Längtan efter sin egen njutning.

Tack för att jag fick publicera din text.

"Lägger mig på sängen. Tänker att jag inte ska tänka så mycket på att andas, men det gör jag. Jag känner också att andningen blir konstig. Jag försöker för mycket. Tankarna vandrar, herregud vad tror han om mig egentligen? En stiff sill som ligger här och försöker andas fast det bara blir fel. Okej, börjar om igen, ta det lugnt. Här och nu - andas, slappna av. Jag lyckas i några millisekunder emellanåt att flyta med i andningen, men för det mesta är det tillkämpat lugn jag åstadkommer.

Jag tänker att jag borde känna mer den här gången. Jag tänker att jag borde vara som alla andra och börja stöna nu. Jag har prestationsångest! Men jag håller fast vid att andas. Han kräver ingenting av mig och jag ska alltså inte fejka något igen - någonsin. Jag måste bara koncentra mig på att andas.

Hans varma händer är som siden mot min hud. Så lena och så varma men också så starka. Jag fokuserar på andningen, hör hur krystat det låter, men vill försöka. Jag vill känna, jag försöker känna, försöker slapnna av. Men så många år av inövda reaktioner och beteenden gör det så svårt. Det är så lätt att falla in i mönstret stöna, röra höfterna, be honom ta mig. Men jag återgår till andningen. Gränsen mellan att fejka och att verkligen känna något är för länge sedan passerad för min del, så det här är en övning som är oerhört svår för mig - till en början, tills jag kan slappna av, känna och vara här och nu.

Hans händer smeker och masserar mig över hela kroppen. Han gör något med mina fötter som jag inte förstår vad, men känner en sensation som är enorm men kort. Jag känner hans händer fladdra över mina skinkor, många gånger. Nu vill jag att han rör mig där! Så upphetsande och skönt, sådan längtan som väcks. Känner hans tunga mellan mina skinkor och känner en stöt av njutning. Snälla ge mig mer! Känner förväntan, vad ska hända sen? Har inte längre problem med att andas. Tror att jag andas ungefär som vanligt och han vänder på mig...."
Läs om mina 2 möten med henne här:

0 kommentarer: