onsdag 23 september 2009

Min första exklusiva intervju


Det här mötet har jag sett fram mot. Vi började prata med varandra för snart ett halvår sedan och nu fick vi äntligen till alla almanackor. Det är tufft när det är 2 personer som ska mötas. I det här fallet var vi 3 plus att en lokal modell större skulle bokas...

Det var Birgitta (i verkligheten heter Birgitta något annat J) som tog kontakt med mig och berättade om sitt förhållande till Lisa (i verkligheten heter Lisa något annat J J). De träffades för några år sedan och har utvecklat en nära relation där de har hittat varandra i sin nyfikenhet och vilja att utveckla sin sexuella njutning. Birgitta ”avrundar” till 50 och Lisa är 25 och ”ett par år”. De lever helt olika liv. Birgitta har nyligen blivit farmor och har ett ordnat liv med man, villa och en högt uppsatt position i näringslivet. Lisa studerar fortfarande och blandar studierna med uteliv och sitt stora teaterintresse.

De träffades av en slump och deras minne av det första mötet får de förstås behålla själva, men jag kan intyga (som hört berättelsen) att det var ett möte det slog gnistor om. Med tiden har de utvecklat sin relation och ses nu regelbundet och ägnar mötena åt att ge njutning till varandra och utforskar nya upplevelser varje gång. När man hör dem berätta är det helt uppenbart att de verkligen passar ihop och trivs med varandra, men det slår en också hur otroligt olika de är.

Birgitta är lång och smal. Det blonda håret är klippt i en kort page och hela hon andas sportighet och livserfarenhet. När vi träffades kom hon från arbetet och hade en kort kjol med kavaj i samma tyg. De högklackade skorna gjorde henne ännu längre. Hon är en sån person som märks när hon kliver in i ett rum. Hon tar plats utan att vara högljudd. Om hon hade varit min lärare i skolan hade jag suttit rak i ryggen och räckt upp handen om jag ville något…

Lisa är hennes kontrast. Kort och fyllig. Hon bubblar av livslust och jag antar att ordet ”sprallig” passar in ganska bra på henne. Håret är färgat rött och när vi träffades hade hon gympaskor, löst sittande, gröna byxor som balanserade på höfterna och en färgglad stickad kofta. Där Birgitta bär stilrena smycken har Lisa framträdande tatueringar. Men de har också en del attribut gemensamt. Jag kommer till det.

Varför ville de då träffa mig? Ja egentligen för det jag gör just nu, d v s skriver om dem. De tycker att de har något att berätta med sin lite annorlunda relation och de tycker att min blogg är ett lagom forum för det. Jag känner mig utvald och tackade direkt ja när jag hörde deras berättelse. Det känns lite som att få en exklusiv intervju med 2 intressanta personer som alla andra vill träffa. Sen ville de också att jag skulle närvara när de älskade med varandra. Inte för att lära ut något eller delta. Bara betrakta. De hade noga planerat sitt möte och arrangemanget kunde inte ha varit bättre. Vi träffades på en känd teater här i stan. De på scen och jag på första parkett… helt ensam i bänkraderna.

Det jag fick vara med om igår var en väldigt speciell upplevelse och det känns också som att de gav mig ett väldigt stort förtroende. Jag ska göra mitt bästa att förmedla den och i linje med platsen – sätta all spotlight på dem.

Återkommer inom kort!

/Njutningsskribent TB

0 kommentarer: