tisdag 8 september 2009

En text

I inlägget "Kaffe och choklad på en parkbänk" http://tantraliv.blogspot.com/2009/08/kaffe-och-choklad-pa-en-parkbank.html skriver jag om mötet med en kvinna och om vår dialog som gjorde så starkt intryck.

Jag fick ett mail från henne idag. Med en ny text.

Nu har jag läst den flera gånger och jag hoppas att hon publicerar den (och sina övriga) någonstans där fler kan få ta del av hennes texter. Hon skriver så innerligt självutlämnande och ändå är hennes tankar något som vi alla kan ta till oss av, känna igen oss i.

Tänk vad ord ändå betyder mycket. "En bild säger mer än tusen ord" sägs det. Men visst kan några rader ord säga så mycket mer. Om henne, om mig, om dig - om oss alla.

Om jag får hennes tillåtelse ska jag publicera hennes texter här. Annars hoppas jag som sagt att hon gör dem tillgängliga på annat sätt.

Varje måndag borde starta med en underbar text.

Kram TB

0 kommentarer: