torsdag 26 mars 2009

Krama mig

Ja, det kommer absolut en fortsättning på http://tantraliv.blogspot.com/2009/03/vi-delade-vara-lustar-sen-akte-hon-hem.html och http://tantraliv.blogspot.com/2009/02/middagen-ar-serverad-forts-en-helg.html. Promise!

Men nu är det så att jag jobbar typ dag o natt med mitt nya projekt och då blir det ju liksom inte tid för att vare sig skriva så mycket här eller ha något nytt att skriva om :-)

Däremot ska jag berätta om något fint. Kramar. Jag har märkt att jag den senaste tiden kramas allt oftare och att det är något fantastiskt bra. Det borde finnas en lära som utgår från den värme och "må bra" känsla man får av att krama någon, att bli kramad.

Vem kan man krama? Betydligt fler, nära och nya människor än man tror. Det är aldrig fel att ge en kram. Det är aldrig fel att få en kram. Tänk efter. När fick du en kram senast? När gav du en kram senast? En kram kan vara det mest avväpnade som finns. Något som avrundar en hetsig diskussion eller symboliserar en vänskap som legat i träda. En kram kan betyder mer än ett handslag. Man kan säga hej med en kram, man kan säga hej då med en kram.

Häromdagen träffade jag en tjej som jag tycker mycket om. Jag kände att jag bara ville krama henne, så jag tog mod till mig och sa det. Hon sa ja och vi låg och kramades en lång stund. När vi skiljdes åt kramades vi och när vi hördes igen via mail så avslutade vi med en KRAM.

Jag har märkt att jag istället för att ge en klapp i ryggen eller möjligtvis en pubertal "high five" numer oftare ger en kram i jobbsammanhang. Det spelar ingen roll om det är en kvinna eller man - kramen fungerar lika bra.

Idag satt jag på en bänk i Kungsträdgården och drack kaffe och väntade på en person. Under de 10 minuter jag satt där såg jag minst 15 kramar och lika många andra "situationer" där en kram hade varit på sin plats. Jag fantiserade om att jag kanske skulle trycka upp en T-shirt med texten "Krama mig" och ställa mig mitt i Kungsträdgården i 3 h och se hur många som faktiskt skulle krama mig. Eller så skulle jag gå omkring och krama andra spontant.

Dagens budskap - ge någon en kram imorgon, stjäl en kram från någon som inte förväntar sig det. Ta med dig reaktionen och du får ett vackert leende.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Kramar är verkligen det bästa som finns, när det är kramar med närvaro i. Tror aldrig man kan få eller ge för mycket av sådana. Och det ökar verkligen välmåendet att kramas... Trycker du upp din T-shirt så tryck en extra till mig. ;)

KRAM!

Anonym sa...

Det ska jag absolut göra! Ngn mer som vill ha så vi får ner priset :-)

Kram med närvaro till dig!

Anonym sa...

Ett tips:
http://www.kramamig.nu/presenter/index.asp

Lionesse sa...

Håller med.. till fullo! Det är bara ett aber.. När ska JAG få krama dig? :-) I brist på det så finns det ju andra i min närhet, som tur är. Vet du, det är vetenskapligt bevisat att om nyfödda barn inte får närhet så utvecklas de inte som de ska.. Tänk då på alla vuxna som behöver en kram och inte får det, vad händer med dem??

Tantraboy sa...

Lionesse är underbar att krama och att bli kramad av. Upprop! In på hennes blogg och ge henne en STOR VARM KRAM!!!

TB

Lionesse sa...

Du är fin! Tack! Stor varm kram till Dig!