onsdag 1 oktober 2008

Tisdagen den 30 sept: Generositet, de Niro, kyssar och räkningar

När jag kom hem nyss läste jag mina mail och blev alldeles varm. Jag hade fått ett meddelande från en kvinna som berättade om henne och hennes mans sökande efter lusten igen. Hon skrev med en sådan värme om deras relation och hennes mans generositet att ge sin kvinna en upplevelse att ta med sig. För hennes skull och för deras skull.

Det känns som om jag får träffa dem - och får deras tillåtelse - att det kan bli en underbar berättelse som många, oavsett situation kan lära från.

Ikväll har jag blivit bjuden på bio. Så här nära inpå är det svårt att säga om det är en film som kommer att gå in på min egen topplista. Men den har verkligen potential med 2 av mina favoritskådespelare, Al "Tony Montana" Pacino och Robert de Niro. En jämförelse med Heat är ofrånkomlig. Men just nu känns det inte som den här var lika bra även om den hade stora likheter... Har du sett filmen? Tyck gärna till!

Har du inte sett filmen, gå och se den. Här är en trailer: http://www.youtube.com/watch?v=Ljw2xWNT7k8

På torsdag träffar jag ett nytt par som vill lära sig mer om yoni- och lingammassage. Jag ser mycket fram mot mötet och lovar att återkomma med en berättelse om mötet.
Avslutningsvis innan jag sätter mig och betalar räkningar vilket det är hög tid att göra vill jag bara hylla den enklaste, men kanske underbaraste formen av beröring. Jag försöker mig på att göra det på rim. Och det ska inte tolkas som någon som helst koppling till filmen jag just sett... (ni som sett den eller kommer att se den förstår...:-)


En kyss kan vara en början eller ett avsked

Den kan vara den första eller den sista

En kyss kan vara symbolen för kärlek och fred

Men den kan också få knoppar att brista


För även om Karin Boyes dikt är sann

är den första varma kyssen den mest underbara

Ta den, ta den om du kan!

Fånga den och du är med i de lyckligastes skara


Sena kramar,

TB

0 kommentarer: