onsdag 1 oktober 2008

Onsdagen den 1 oktober: 3 dagar kvar...

...till Kanelbullens dag.

Jag älskar kanelbullar och bakar mina egna minst 1 gång i månaden och äter dem nästan varje dag. Det blir ofta med kanel, men vanilj är gott också. Andra ingredienser kanske är spännande, men i längden är det kanel och vanilj. Tricket är att ha tålamod med jäsningen och så MKT smör.
Det är lite som det här med sex och samliv (det här var nog den sämsta övergången hittills i Tantraliv.se's historia...). Men nu blev det så.

Tänk er en person som älskar sex. Kanske du!

Du älskar sex och kanske minst en gång i månaden förbereder lite extra för den intima stunden. Lagar god mat, ett gott vin. En kort resa, blommor, tända ljus. Men sex det vill du ha nästan varje dag, så blir det inte alltd - men när det blir så gör du det till kärlek, kanske toppat med vanilj? Lite bus är spännande, men i längden är sex kärlek och lite vanilj. Hur behåller du lusten. Ja, du kanske har inte alltid tålamod, men du förstår att lusten kommer när den kommer och då måste den få komma.

Metoforen smör går jag inte in på.

Idag hade jag 2 intressanta samtal. Ett samtal som kanske leder till något riktigt viktigt. Det var i alla fall ett viktigt samtal kändes det som. Ibland missförstår man varandra och kommunicerar med allt annat än hjärnan. Då måste man träffas eller lyfta luren. MSN och mail kan ofta övertolkas och felformuleras. Är det skarpt läge - prata med varandra!

Det andra samtalet kanske leder till ett intressant möte. Mötet kanske leder till tantramassage, men det känns inte som det viktigaste. Det jag ser fram mot är att få träffa den här persone som väcker intresse genom att egentligen inte vilja höras eller synas.

Imorgon ska jag lära ut tantra till ett par som jag skrev om häromdagen. Jag kommer att få skriva om mötet, så kika in imorgon vid den här tiden så ska jag försöka få ihop något.

Och hade ni glömt bort Kanelbullens dag, så är det hög tid att sätta igång. Dagen K är på Lördag - kanske K som i Kanelbulle, K som i kärlek och K som i många andra ord.

Kram TB

PS. I helgen fortsätter serien om Chakra. DS.

0 kommentarer: