lördag 27 september 2008

Lördagen den 27 sept: När man önskar bli tre...


Jag får en del frågor från par. Par som vill ha en person till med sig in i sängkammaren, ge sin partner en "present" eller bara är nyfikna på vad jag gör.

Det gör mig glad och samtidigt nyfiken och lite förundrad. Jag lever ju själv inte i ett parförhållande just nu och när jag har gjort det har jag aldrig upplevt ett möte med ytterligare en person.

Hur kommer ämnet upp och är det bara par som har en hög förståelse för varandras sexualitet, som pratar öppet om sex och hela tiden vill utveckla sin relation. Eller är det en önskan om att ta klivet över "linjen" mot det förbjudna, det okonventionella? Kanske är det bara en längtan efter att få känna en tredje persons närhet och hud. Att trots valet att leva som 2, faktiskt inte avsäga sig möjligheten att få njuta med en tredje?

Vem tar initiativet? Är båda verkligen med på idén? Vad är vanligast - att den tredje är en kille eller tjej, yngre eller äldre? Vem får ut mest av ett möte, killen eller tjejen i paret? Och vilka är egentligen de här "tredje" personerna?

Ovan får inte uppfattas som skepsisism från min sida, tvärtom jag träffar gärna par och har nästan varje gång förundrats över hur fantastiskt det är och vid något tillfälle hur fel det kan bli när det inte känns som paret har ett hundraprocentigt förtroende för varandra. Det här inlägget handlar helt o hållet om min nyfikenhet.

Skriv gärna och berätta, tyck till - ge exempel. Jag publicerar gärna era berättelser om när ni träffade er första "tredje person" eller ett lyckat möte med ett par.

Sena kramar,

TB

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har heller inte varit med om att vara fler eller ens önskat det när jag levt i en relation. Nu som singel har jag fått uppleva det. Och det är en upplevelse jag var helt oförberedd på. Mycket mindre laddad och "förbjuden" men ändå mycket mer njutbar än jag kunnat föreställa mig.

Tantraboy sa...

Du ÄR ju Ms Njutning!
Roligt att du kommenterade och berättade om egen erfarenhet.

Kram TB