tisdag 19 augusti 2008

Tisdagen den 19 aug: Nätdejting en djungel...

Gör allt för att hålla mitt löfte om 1 inlägg per dag. Idag kommer jag att skriva om nätdejting, vilket var samtalsämnet under min middag med en nära kvinnlig vän. Hon tog upp ämnet själv. Jag kunde inte riktigt dela med mig av mina egna erfarenheter..., men å andra sidan är det ju lite olika typer av nätdejting (!).

I hennes fall är det jakten på en fast relation. En vettig kille att bli kär i, att få barn med och att leva tills man dör med. Så som det ska vara helt enkelt. Jag ställde 3 frågor: 1) Vad har du för preferenser? 2) Vad har du skrivit om dig själv? 3) Hur har det gått hittills?

Svaren blev:

1) Humor, hel o ren, inga skelett i garderoben, ingen muslim och helst inga barn
2) Alldeles för mycket antagligen... och sen är det ju ett jävla jobb (detta återkommer jag till)
3) 11 dejter, 10 helt fel, 1 rätt, men fel (återkommer om detta också)

Andra kommentarer i ämnet var:

- För mkt copy paste
- För mkt dåligt språk
- För mkt "jag skickar flirtar till alla tjejer och hoppas att någon svarar"

Så tillbaka till 2). Min vän är med på 3 nätdejtingtjänster till summan av ca 3-400 kr/mån. Hälften av ett gymkort eller busskort. Det har tagit tid att fylla i profilen, uppdatera och framförallt att checka inboxlådan. Hon har räknat ut att hon lägger upp till 2-3 timmar per dag. Vi skrattade, det är ju inte vettigt!!!

Ang. 3) - här fick jag berättat om helt tokiga missmatchade dejter, oförskämda killar, snåla killar, middagar utan samtal, utseende IRL som inte hade en enda likhet med fotona på killens profil, snackpåsar o s v. Den som kändes rätt, men fel - var gift...

Vårt samtal blev riktigt roligt. Mest beroende på alla misslyckade dejter. Men samtidigt sorgligt... Sorgligt för all den tid som hon lägger ned. Sorgligt för alla konstiga killar och mest sorgligt för att nätdejting med det här syftet... verkar vara så desperat sorgligt helt enkelt.

Jag ska passa på att ställa en fråga innan jag gör ett försök att sy ihop det här inlägget. - Kan någon berätta om en lyckad nätdejting dejt? Det vore upplyftande!!! Och så har jag något positivt att berätta nästa gång jag träffar min vän.

Sy ihop, ja... nej..., jo - kan det vara så att nätdejting har blivit som en marknadsplats där en av våra allra största drivkrafter - att hitta kärleken - får lida för baksidan av Internet som fenomen. Alla finns där, ingen finns där. Underbara personer blir bedömda på ett par sekunder, idioter kan ikläda sig det underbara och att "träffas IRL" kan blir ett jobbigt uppvaknande eller en fantastisk start på en relation. OCH att chansen till det önskvärda är ganska liten... Om jag vill träffa min livspartner..., på vilken arena ska jag satsa mina pengar? Eller ska jag köpa ett halvt gymkort eller hoppas att träffa min kärlek mellan Gärdet och Gullmarsplan?

Kom gärna med kloka kommentarer i ämnet!

Varma kramar!

Tantraboy, en vanlig tisdag...

0 kommentarer: