måndag 18 augusti 2008

Måndagen den 18 aug: Obstinat Tantra lovar minst 1 inlägg om dagen!

Jag har förstått att det är många som börjat läsa min blogg. Det är fantastiskt roligt, men nästan så man känner prestationsångest... För en tid sen var jag på ett seminarium som handlade om Web 2.0 där de bl. a. tog upp blogg-fenomenet. Mycket klokt sas, men det som fastnade var att man bör ha minst 2-3 blogginlägg per dag. Per dag!!! Herregud, om jag som skriver om mina möten (och inte alla eftersom en del inte vill bli "publicerade", vilket jag förstås respekterar) - skulle skriva 2-3 blogginlägg om dagen... Ja, precis - det skulle betyda att jag inte fick göra något annat än att vara Tantraboy. Säkert roligt ett tag, men inte speciellt troligt. Dels ska det ju finnas någon att träffa och sen skulle man behöva vara ekonomiskt oberoende...

Idag är det måndag. Måndagar är som måndagar ska vara. Bilköer, telefoner som ringer, mail som ska skickas och besvaras, möten. Jag tänker hur jag ska kunna få till 2-3 blogginlägg om en måndag... och framförallt vem som är intresserad av att läsa om mina måndagar, tisdagar o s v.

Men om det nu är så att "blogg-gurus" säger 2-3 inlägg om dagen så får man väl försöka prestera åtminstone 1...

Strax efter lunch loggar jag snabbt in på BC och läser mina meddelanden. 3 meddalanden från någon som kallar sig webmaster, d v s personen som administrerar tjänsten. Han, hon eller tjänsten säger att 3 av mina foton är borttagna för att de saknar relevans... Oj. Jag går in på min profil och konstaterar att den vackra bilden på ett älskande par (en målning) och teckningen som går i tantrastil är borta. Borta är också en bild på "yoni", d v s kvinnans kön som förklarar de olika områdena.

- Hur kan bilder på älskande par och fotografier på kön "sakna relevans" på en tjänst som BC???

Känner mig lite irriterade över att bilderna är borta, men också lite busig som har brutit mot reglementet och nu fått en reprimand.

Det här är i alla fall (och det är ju en fantastisk sak med bloggar) mina domäner och jag är min alldeles egna webmaster! Härmed bestämmer jag att man får publicera vilka bilder man vill (d v s jag :-)) på tantraliv.blogspot.com!

Sagt och gjort, här kommer de "refuserade" bilderna!







Kram på er!

Tantraboy

0 kommentarer: