söndag 24 augusti 2008

Söndagen den 24 aug: OS är slut...går livet vidare?

På TV summeras OS om och om igen. Bilder på Sanna Kallur som ramlar, Alshammar som gråter, nån lerskyttekille som nästan gråter och så den gudomliga Bolt som slagit 3 världsrekord och tagit lika många OS-guld. Kineser som krossar Jörgens och våra medaljdrömmar i pingis. Kineser som hoppar i vattnet och vinner 7 av 8 guld. Kineser som vinner i boxning och så en amerikan som vinner 8 guld och nu är den som vunnit flest guld i hela världen. OS är slut... Beckham skymtas vid avslutningsceremonien... varför? Jo, OS ska utspelas i London nästa gång. Om 4 år. 2012.

Livet måste gå vidare och jag är säker på att det kommer att göra det. Idag har jag arbetat och förberett inför veckan. Det kommer att bli en tuff vecka. Med affärsbesök från både Finland och Spanien. Jag ska hålla en timmes föredrag. På engelska. Puh!

På tisdag ska jag träffa en väldigt vacker kvinna. Jag pratade med henne idag. Hon lät trevlig, intelligent och förväntansfull. Det är jag också. Hoppas hon tillåter mig skriva om mötet här på bloggen sen...

På fredag har jag bokat ett hotellrum på Strand Hotell. Jag borde göra det oftare... På fredag får jag glädjen att ge massage till personer jag inte träffat tidigare, men jag har pratat med dem en längre tid. Det ska bli underbart.

Jag har fått mycket positiv respons på min blogg! Det är sååååå roligt! Det började ju som en kul grej, men nu har jag haft 156 besökare under helgen. Helt otrooooligt. Känner att det var ett tag sedan jag skrev om ett möte och att det blir lite tafflig dagbok över bloggen. Hoppas som sagt att kunna leva upp till bloggens innehåll nu på tisdag.

Vi hörs!

TB

0 kommentarer: