lördag 23 augusti 2008

Fredagen den 22 aug: Yonimassage

Fredag... veckans brygga mellan vardag och helg. Jag tycker om fredagar. Bäst är fredagar om det inte finns så mycket planerat. Det är helt okej om fredagskvällen utspelar sig i TV-soffan eller med en bra bok. Att stressa in i helgen är aldrig bra.

Ikväll bjöd mina tjejkompisar "Charlotte och Rebecka" med mig på bio. Det var lagom. Jag fick inte välja film själv utan har nu sett Mamma Mia... Den var helt ok, men jag kommer nog aldrig att bli ett musicalfilmsfan. Inte ens när Sveriges musikgenier står bakom. Hade jag valt film hade det blivit Arn tror jag. Jag har helt valt bort Guillou sen Hamiltoneran och varför inte ge honom en chans nu.

Den här veckan har jag fått många frågor om "yonimassage". Det verkar som många tjejer/kvinnor har hört talas om det, men inte upplevt det.

Yoni är kvinnans kön eller vulva som Wikipedia beskriver det http://sv.wikipedia.org/wiki/Yoni

Yonimassage är m a o massage av kvinnans vulva.

För mig är Yonimassage alltid på mottagerskans villkor OCH alla mottagare reagerar olika på massagen och vad som är skönt. Det beror enligt mig på att alla kvinnor både ser olika ut och har olika områden som är olika känsliga för beröring. Därför är Tantra och Yonimassage så individuellt och skickligheten hos den som ger massagen är att vara ETT med mottagerskan, känna och förstå vad som ger njutning. Tantra och Yonimassage ska aldrig göras under stress och alla attribut som påverkar positivt till en harmonisk miljö är bra. Musik, oljor, samtalston, respekt kan alla vara bra ingredienser.

Det finns mycket skrivet om Tantra och Yonimassage. En beskrivning som jag tycker är både generell och i viss mån detaljerad är http://www.minnaroselli.se/yonimassage.htm.

Om du har frågor eller funderingar om Tantra och Yonimassage får du gärna höra av dig. Jag svarar alla och så utförligt som jag kan.

Nån gång ska jag också skriva lite om Lingam, som är... ja, det kan ni nog gissa!

Ha en skön helg och har du en partner, varför inte prova!

Kram TB

1 kommentarer:

Anonym sa...

En variant som är underbar...
nedwww.massageplus.se