söndag 12 juli 2009

Sommar, sol och möten


Sommar är det. Sol är det inte. Men mina möten börjar ta fart igen. Jag har nog saknat dem. Så känns det. Att få ge njutning såklart. Men också dialogen. Dialogen med nya människor, dialogen med underbara vänner som jag lärt känna tidigare.

Idag talade jag med en tjej. Hon är lite speciell (det är vi väl alla) därför att hon skriver så bra. Jag faller lätt för personer som skriver bra. Nu vet jag hur hennes röst låter. En svag nyans av dialekt. Nu vet jag varför hon skriver så bra också. Hon skriver som hon talar.

Vi ska tala oftare med varandra och vi ska faktiskt också ses!

Nu till veckan ska jag träffa två nya personer. Vi har haft en dialog, både via mail och telefon och nu är det alltså dags att ses. De här två personerna skiljer sig väldigt mycket från varandra. Både i ålder och i "därför ska vi ses". Just det där skälet till att ses tycker jag är viktigt. Jag tror inte på att ses "förutsättningslöst". Jag menar om det inte finns några förusättningar så kan det väl inte vara så stor idé att ses? Kanske är jag för krass. Kanske är det för att jag blir irriterad när någon säljare ringer och föreslår ett "förutsättningslöst möte".

Den ena personen är en kvinna. En kvinna med ett mycket intressant yrke och som intresserat mig i flera månader. Jag är övertygad om att vi kommer att få ut mycket av vår bekantskap. Hon har bjudit mig på kaffe och jag har lovat att ta med mig något gott till kaffet. Dock med vissa restriktioner vad gäller ingredienser. Den andra personen är en tjej som är ungefär lika gammal som jag. Hon har ett alldeles särskilt skäl för att vilja träffa mig och jag har förundrats över hennes öppenhet och mod.

Jag hoppas kunna komma igång igen med mina berättelser om intressanta möten. Håll utkik i veckan!

Hoppas du har sol där du är och att livet är som det ska vara när man är ledig och det är sommar!

Varma kramar,

TB

2 kommentarer:

Kimmi sa...

Saknat dig... :-)

QueenRome sa...

välkommen tillbaka efter ett långt uppehåll, har verkligen saknat dig och din blogg, kul att se dig igen

ser fram emot i eftermiddag ;)