måndag 11 maj 2009

Tips om bra bloggar

När jag började blogga gjorde jag det med förhoppningen att någon skulle bry sig. Att någon skulle läsa mina inlägg då och då. Kommentera. Tipsa någon annan. Eftersom jag skriver om mig själv som en slags dagbok (om än i en smal nisch och inte med mina fullt ut privata uppgifter) kanske det är lite förmätet att tro att alla skulle ta sig tid att läsa min blogg. Jag har ju inte varit med i någon dokusåpa och inte känd för något annat heller...

När jag började blogga funderade jag inte så mycket på fenomenet blogg. Nu har jag börjat göra det. Jag har kommit på mig själv att följa flera bloggar. Inte de där kändisbloggarna, utan de välskrivna och självutlämnande bloggar som skrivs av människor som beskriver vardagen, frågar, funderar, livsåskådar, berättar och utelämnar sig i sina bloggar. Nej, det är inte bara i det här eller närbesläktade teman.

Det är faktiskt en himla ynnest att få läsa andras "dagböcker" och att få välja själv vilka man vill läsa.

Hurra för de bra bloggarna! Fortsätt skriv, oavsett om du har många eller få läsare så har du en skara människor som uppskattar det du skriver.

Tipsa mig gärna om intressanta bloggar!

Kram TB

5 kommentarer:

Kimmi sa...

Du är välkommen att titta in till mig om du har lust.
Välkommen.

/Kimmi

TB sa...

Tack!

Ska absolut läsa in mig, men första reaktionen var - Vilken otroooligt proffsig blogg!

TB

Anneli sa...

pennym.blogg.se

Kimmi sa...

Tack! Vad kul att höra! :-)

Anonym sa...

Hej Tantraboy!
Du kan läsa min blogg. Lite annorlunda kanske men det är mitt liv...
http://eynea.wordpress.com

//Eva