söndag 25 januari 2009

Jag fick en inbjudan...

Herrmiddagen slutade som de brukar. Sent.

Jag slog följe med Kristian och Magnus. Vi tog en taxi eftersom vi skulle åt samma håll. Magnus förslag om att ta en sista drink avslogs och när båda hade hoppat av satt jag ensam kvar i taxin på väg hem.

Jonas hade stått värd den här gången och han hade överträffat sig själv. När vi andra hade räknat med tacos så hade han anrättat en trerättersmiddag med idel positiva inslag. Till förrätt fick vi en toast med kungskrabba och en röra på majonäs, chili och saffran. Fantastiskt gott! Till varmrätt hjortsadel med hans mammas hemlagade lingonsylt och potatiskaka och efterrätten mild sorbet med mandelsmak. Vi övriga var nästan i chocktillstånd. Och till allt detta fick vi dricka tre sorters vin och så sen ett väl tilltaget drinkbord.

Alla konstaterade att Jonas raskt klättrat till en absolut topp-placering och Måns som är kock på en käns restaurang svor på att ta sig tillbaka till förstaplats. Vi andra skakade på huvudet överdrivet och menade att det blir smått omöjligt (väl medvetna om att Måns är näste man på tur som värd). Det här ser lovande ut för vår lilla herrklubb.

När jag klätt av mig och hällt upp ett glas vatten slog jag på datorn. När jag kollade om jag fått några mail till min tantraboy@live.se mail kunde jag läsa något jag aldrig tidigare varit med om. Jag hade fått en invit till en sommarstuga nästa helg. Avsändaren hette Sanna och hon representerade en förening som...

forts. följer.

TB

0 kommentarer: