söndag 2 november 2008

I ett radhus, en bit härifrån

Hon höjde glaset till en skål. Jag tittade mot henne, sen bakåt. Hon skålade med mig. Jag skålade tillbaka. Hon log och frågade "-Vad heter du?". Jag svarade. Hon log. Jag log.

Det var trångt i baren. Jag kände henne mot mig. Hennes kompis kom fram. Hälsade. Sen gick de och dansade. Jag sippade på min fruktdrink. Människor passerade förbi, försökte nå fram till baren, försökte få ögonkontakt med någon bartender.

Hon kom tillbaka och tog min hand. "-Kom så dansar vi!". Vi dansade till Donna Summer. Jag försökte hålla takten, kände hur musiken gjorde mig glad. Kände mig bekväm att dansa med henne. Hon hette Tina. Hon bröt svagt på finska. Hon arbetade på ett stort IT-bolag. Vi tog en nypa luft. Hon undrade vad jag jobbade med. Jag svarade "som massör". Vet inte varför jag svarade så. Det gör jag ju aldrig "offentligt". Hon skrattade och sa att "-Då ska du få ta hand om mig."

Jag har aldrig tänkt så. Att min talang för massage skulle kunna vara det simplaste krogknepet. Får lägga det på minnet...;-).

När jag klev in i det lilla radhuset, en bit utanför Stockholm satte vi oss först i köket - Tina, hennes kompis som jag glömt namnet på, men nånting i stil med Elsa eller Elise eller Elsie. Tina satte på kaffe och det heta svarta smakade bra efter den korta, men kyliga promenaden från taxin.

Tinas kompis lämnade oss och gick upp en våning. Jag och Tina satt och pratade ett tag. Klockan hade blivit 2 på natten. Tina frågade om jag hade tänkt att sova över. Jag svarade inte direkt utan frågade hur det kom sig att hon bodde i ett radhus. Hon svarade att hon skilt sig för ett år sedan och blivit kvar eftersom hon trivdes så bra. De hade inte hunnit skaffa några barn. Men hon ville gärna ha barn. Tina berättade att hon var 29 år och att hon bott och arbetat i Sverige i drygt 7 år.

"-Jag vill sova här", sa jag. Hon log. "Dröjer du alltid med dina svar", frågade hon. Ja, svarade jag - det är en grej jag har. Vi skrattade. "-Orkar du ge mig massage nu", frågade hon och tittade på mig med överdrivet bedjande ögon.

En stor dubbelsäng upptog merparten av hennes rum. Jag tände ett par stearinljus och gick in i badrummet. Det varma vattnet piggade upp och jag tvålade in mig och lät det strilande vattnet träffa min nacke och rinna ner för ryggen. Underligt, tänkte jag. Det här är nog första gången som vägen till massge går via krogen. Det kändes spännande, men jag förstod också att det kunde bli jobbigt om vi skulle upptäcka att vi fick känslor för varandra.

När jag kom in i sovrummet mötte Tina vid dörren. Hon hade på sig en stor vit morgonrock. Hon gav mig en kram. Jag besvarade den. "-Kommer strax", sa hon och försvann in i badrummet. Jag tittade runt i hallen på övervåningen. Det fanns 2 dörrar till utöver Tinas sovrum och badrummet. 1 verkade vara en klädkammare. Jag gissade att Tinas kompis sov bakom den andra dörren.

Tina lät morgonrocken falla ned på golvet. Hon stod naken framför mig. "-Jag gissar att det är så här du vill ha mig?"

forts. följer.

Kram TB

0 kommentarer: