tisdag 7 oktober 2008

Tisdagen den 7 oktober: Varning för falska "tantramän"

Jag har gått flera kurser i marknadsföring och affärsstrategier... och måste nog säga att jag är rätt bevandrad i det. En av huvudreglerna är att INTE tala illa om konkurrenterna utan istället vräka ur sig floskler i stil med:

"- Vi ser dem som kollegor och konkurrensen bidrar bara till att vi måste stå på tårna".
" - Det är inspirerande att flera tror på samma sak och det ger kunderna ett större utbud"
" - All konkurrens är bra, vi tror på att kunden ska välja".

osv.

Nu ska jag göra ett avsteg från huvudregeln och det i en värld som faktiskt inte är speciellt konkurrentutsatt och heller inte någon "marknadsplats" för köp & sälj. Den är ju faktiskt inte ens kommersiell.

Jag har hört från flera håll att män utger sig för att kunna tantra och gärna erbjuder sina tjänster. Om ett möte har blivit av har det visat sig att det bara varit en förtäckt identitet för att få utöva sina sexuella önskemål. Det är sorgligt.

Mitt råd är att vara väldigt försiktig, att alltid försöka försäkra sig om att personen vet vad han pratar om (använd gärna kunskap härifrån) och att det inte finns ett uns av "sex" dolt bakom ytan. Fråga om utbildning, erfarenhet och kunskap om yoga. Be gärna om referenser. Maila ett tag, be att få prata i telefon.

Det finns personer som kan Tantra och kan ge tantramassage. Men de är få. Och glöm inte att det alltid måste vara utifrån dina villkor och din njutning. Inte den som ger.

Jag hoppas att flera upptäcker det underbara med Tantra, både i relationer och i mötet med de som kan ge tantramassage. Men jag önskar inte att ni som gömmer er egen jakt på sexuell njutning bakom ordet "Tantra" får förstöra och göra människor illa. Tantra handlar mycket om tillit och det är viktigt att tilliten förblir stark och ärlig.

Tack för ordet,

TB

0 kommentarer: