onsdag 10 december 2008

Long time...

Det var ett tag sen. Hej!

De 2 dagarna hos min "lärarinna" var nyttiga och gav mig insikt i mycket. Någonstans hade jag hamnat i någon slags prestationsångest. Rädsla för att inte hinna med, att inte kunna ge det jag vill ge. Min insikt är att jag inte får glömma varför jag gör det jag gör. Vad som driver mig.

Det är ju min egen tillfredsställese. Min egen egoistiska tillfredsställelse.

Med den nya insikten har jag bestämt mig för att nu framöver träffa färre personer, inte så frekvent och framförallt bara när jag själv söker tillfredställelse.

Jag är Tantraboy och jag har en fäbless för att ge njutning och jag gör det med min kunskap inom yoga och tantra. Jag lär ut mina kunskaper till personer jag tycker är intressanta och som jag tycker om. När jag ger tantramassage gör jag det för att jag själv vill.

Jag är också den jag är annars och den personen måste få leva sitt liv med full nyfikenhet, de åtaganden som finns och med de framsteg och bakslag som livet innebär.

Med det sagt så kommer jag nu att ha ännu mer energi för den här bloggen. Det kanske inte blir lika mycket inlägg om möten i tantras tecken, just därför att det blir färre möten. Istället hoppas jag kunna skriva lite intressanta inlägg om allt annat som händer i mitt liv och framförallt i livet runt omkring. Sen finns det ju faktiskt ett arkiv med spännande möten att skriva om och det ska jag göra!

Varma kramar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter skönt och vist...Färre fast bättre, mindre fast mer, det blir nog så generellt! Om vi vågade släppa taget om mer och ta vara på det lilla vi har så skulle det blir rätt stort, för vi skulle se så mycket mer och känna så mycket starkare då vi skulle göra det långsammare...
kram kram kloka man!
somVenus

Anonym sa...

Precis så ska det göras.
Lugn och ro, bara med den man trivs bäst med, bara när lusten finns där på riktigt.
Alla måsten ska skalas bort.
Lusten och lyckan ska styra dina val.
Ser fram emot att ses, så snart vi bara kan...